مزیت استفاده از سه پایه در عکاسی

چرا باید از سه پایه استفاده کنیم؟ این ابزار کاربردی لوازم جانبی شگفت انگیزی است و قابلیت این را دارند تا  در عکاسی به شما کمک های زیادی کنند. انواع مختلفی از سه پایه‌ها در حال حاضر در بازار در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند، از دستگاه‌های کامپکت گرفته تا اندازه‌های کامل. سه پایه‌ها متناسب با انواع بودجه در دسترس هستند و در طیف وسیعی از مواد از آلومینیوم تا فیبر کربن موجودند.

با توجه به قابلیت استفاده از ایزوی بالا و سرعت شاتر سریع‌تر دوربین‌های مدرن، ممکن است از شما سؤال شود که چرا حتی به سه پایه احتیاج داریم ؟ بسته به ژانر عکاسی شما، سه پایه‌ها می‌توانند یک پشتیبان همه کاره و سودمند باشند. اگر در گذشته  یکی از آنها را نداشتید و قصد دارید آن را به کیت عکاسی خود اضافه کنید، در اینجا ۶ مزیت استفاده از یک سه پایه را در عکاسی برای شما آورده‌ام.

۱- امکان عکاسی در نور کم

ژانر عکاسی مورد علاقه ی شما هر چه باشد، سه پایه ابزاری اساسی برای عکاسی است، به ویزه در نور کم. در این حالت ، هنگامی فرا می‌رسد که دیگر نمی‌توانید دوربین را در دست خود نگه دارید. استفاده از سه پایه به شما کمک زیادی خواهد کرد.

۲- توانایی عکاسی با نوردهی بالا

سه پایه به شما قابلیت این را می‌دهد تا با استفاده از سرعت شاتر آهسته ‌تر تا چند ثانیه، نوردهی طولانی‌ تری داشته باشید. این کمک می‌کند تا خطر ثبت لرزش در هر حرکتی به حداقل برسد. در حالی که با نوردهی طولانی این می‌توانید تصویر روشن‌تری را ثبت کنید و استفاده از سه پایه امکان ورود نور به دوربین را نسبت به آنچه ممکن است بیشتر خواهد کرد. لرش‌های به وجود آمده در نوردهی طولانی با عکاسی بر روی دست نیز در این حالت حذف خواهد شد.

– ثبات بهتر دوربین عکاسی

یکی از این شش مزیت استفاده از سه پایه در عکاسی این است که موجب ثبات بیشتر در دوربین عکاسی می‌شود. و همینطور از لرزش دوربین توسط عکاس جلوگیری می‌شود، به ویژه در شرایطی که زمان طولانی‌تری برای نوردهی لازم است. اگر می‌خواهید از غروب خورشید گرفته تا شب‌های پر از ستاره، آتش بازی یا ماه عکس بگیرید، به پایداری‌ای که یک سه پایه برایتان فراهم می‌کند، به ویژه برای نگه داشتن دوربین در موقعیت مکانی ثابت، نیاز خواهید داشت.

یک سه‌پایه همچنین در آب و هوای بد مانند وزش باد شدید می‌تواند سودمند باشد. با نصب دوربین خود بر روی سه‌پایه، می‌توانید به عکس ثابت‌تری دست پیدا کنید، چرا که سه پایه باعث ثبات مورد نیاز در شرایط شلوغ می‌شود.